SALMERNE

Vi har fundet en række nyfortolkede salmer, som vi har fået lov til at bruge.

Du kan lytte til dem her og downloade den du har lyst til at arbejde videre med. Du klikker blot på sky-ikonet så henter den musikken ned på din mobil eller computer.

HIMMELBLÅ

Himmelblå har siden 2001 fortolket traditionelle danske salmer i et kreativt musikalsk univers inspireret af rock/electronica/jazz. Bandet har spillet et utal af kirkekoncerter i hele Danmark.

Du kan finde Himmelblå på facebook ved at klikke her

MORGENSKÆR

Morgenskær – salmer til livet og hverdagen
Salmebogen indeholder værker af Danmarks største digtere og komponister, som sætter ord og toner til livets mest centrale temaer. Men salmer er ikke kun noget, der kan synges i kirken om søndagen. Salmer har altid handlet om fællesskab og relevans i almindelige menneskers liv. Sanger og musiklærer Lisa Desireé Juhl Jørgensen og musiker og foredragsholder Troels Witter løfter nogle af salmebogens største værker ud i moderne fortolkninger, der giver nyt liv til de salmer, som vi har sunget i generationer.

Der kommer flere numre fra Morgenskær her på siden i den kommende tid.